Eerste weekje in het zonnige La France! - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van veronique stevendaal - WaarBenJij.nu Eerste weekje in het zonnige La France! - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van veronique stevendaal - WaarBenJij.nu

Eerste weekje in het zonnige La France!

Blijf op de hoogte en volg veronique

13 Mei 2014 | Frankrijk, Ruoms

Hierbij geef ik jullie alle spannende verhalen die ik meemaak hier in het zonnige Zuid-Frankrijk! Ja, ik hoor jullie denken : 'we zijn jaloers!'

Ik zal jullie eerst even vertellen hoe ik hier ben gekomen! en waar ik nou eigenlijk zit.
Ik verblijf voor de komende 4 maanden in de Ardeche in Frankrijk op camping Aluna vacances! ( voor de mensen die willen weten hoe het er hier uit ziet, niet zoveel bijzonders. Ik zit namelijk midden op een berg en te voet naar het dorpje is zelfs al te ver lopen ! )
Mijn lieve ouders, zus, en liefste vriendje hebben mijn weggebracht! Het was een heel geprop omdat ik kleren mee moest nemen voor 4 maanden, en mijn ouders hadden maar een klein plekje over in de auto voor hun spullen, oeps!
Sorry hiervoor papa, mama, Vicky, en Niki!

Na een super leuk weekendje hebben gehad, was het zware moment daar! Afscheid nemen van de liefste mensen in mijn leven voor een paar maanden!
Dit was zwaar, maar ik moest daarna meteen aan de bak in de animatie dus veel tijd om er over na te denken had ik op dat moment niet!

Heel de week waren er alleen maar Franse kindjes op de camping, ik verstond er jammer genoeg niks van! Het enige wat ik kende was ca va? Ik dacht ik kan toch aan de gasten vragen hoe het gaat.. dit bleek heel anders te zijn, de Fransen mensen zeggen hele dagen door ca va?
In het weekend was het heel erg saai hier! Iedereen ging terug naar huis omdat de vakantie voorbij was. En eind juni begint pas de vakantie, dus dit word een saaie maand! Hoe ga ik dit overleven ?!?!

Ook Noor en ik moesten geloven aan het pokertoernooi waar we aan mee moesten doen!
Het was een RAMP! het werd uitgelegd in het Frans, dus ik snapte er niks van. Na een aantal rondjes gespeeld te hebben snapte ik het eindelijk! Het bleek dus dat je gewoon geluk moest hebben met de kaarten die je in je handen had, dit geluk had ik natuurlijk weer eens niet! ( jammer dit )
Toen ik bijna geen muntjes meer had, zei mijn hoofdanimator opeens ( terwijl ik slechte kaarten had ) Veronique, All-in! en hij schoof al mijn muntjes naar het midden van de tafel. Ik dacht dat hij me er dus uit wou hebben, wat bleek ? Ik had dat rondje gewonnen dus ik kreeg opeens weer heel veel muntjes terug! ( THANK YOU AISSA! ) Toen begon ik het pas echt leuk te vinden, jammer genoeg was het toen tijd dus moesten we stoppen.. BALEN!

Ik zal even iedereen voorstellen!
Ik werk in het animatie team met Julien en Aissa, in het begin wist ik niet zo goed wat ik van hun moest denken, maar na verloop van tijd beginnen ze steeds aardiger te worden! Eind van de maand komt er nog een meisje uit Nederland bij en eind Juni een heel Frans animatie team! Ik hoop dat ik het een beetje kan verstaan!
We hebben dan op de receptie hele aardige mensen zitten, waarvan mijn buurmeisje Noor! Echt een top meid!
Naast mij slaapt nog een jongen uit het restaurant, eerst dachten Noor en ik WHO THE FACK SLAAPT HIER? We werden elke keer als we buiten zaten vergast door de wiet lucht die uit zijn kamer kwam! Nu blijkt het de kok te zijn uit het restaurant. We kunnen alleen niet met hem communiceren want hij praat alleen maar Frans en kan geen Engels! We noemen hem dan dus ook Bob de buurman ( Bob Marley )
Voor de rest hebben we nog schoonmakers, en technische dienst op de camping. 1 man die in de technische dienst werkt kan Nederlands! Het is heel erg raar om een Franse man Nederlands te horen praten.

Er word hier wel goed voor me gezorgd gelukkig! We eten tussen de middag meestal rond 12 uur met het personeel, het enige nadeel hier aan is dat het vaak vettig eten is, niet iets wat erg smaakt tussen de middag. Maar vooruit, we krijgen toch eten! Ik voelde me net in een kippenhok tussen al die Franse mensen, ik verstond er werkelijk helemaal niks van.. Ik heb me wel meteen aan iedereen kunnen voorstellen, en ze waren echt super aardig! Ook krijgen we 's avonds eten van de camping. Noor en ik waren voor de verandering te laat op onze eerste keer 's avonds eten. Maar we kregen gelukkig nog wel te eten. We zaten twee seconden op onze stoel en toen kwam bob de buurman ons bord met pizza brengen met wat blaadjes sla. Na dit, kwam het bar meisje vragen aan ons of we yoghurt met fruit wouden, waarom wij heel snel antwoorden OUI! ( wij hadden namelijk een bakje witte yoghurt verwacht met vers fruit ) onze droom werd al snel verstoord toen ze met een goedkoop yoghurtje kwam aanlopen die je zelfs bij ons in de supermarkt kan kopen!

Na een week hier te zitten wou ik mijn liefste vriendje natuurlijk even zien via skype, wat keek ik er naar uit! Maar dit veranderde al na een paar minuten, skypen hier is dus een hele opgave, je ziet elkaar wazig en na een paar minuten werkt het niet meer! Na veel geroep tegen de laptop zijn we maar gestopt want het werkte toch niet mee jammer genoeg ..

Ik ga jullie nu laten, mijn eerste weekje zit er dus al op en we moeten er nog 16 doen! Ik laat snel weer wat van me horen hoe het hier gaat in het zonnige La France!

Á Rapide!

  • 13 Mei 2014 - 22:59

    Marianne:

    he veronique ,
    leuk zo een verslag ,schrijf maar dapper ik lees het voortaan allemaal haha
    groetjes marianne

  • 13 Mei 2014 - 23:12

    Nadia:

    Nou wel leuk om zo te lezen hoe jij het daar beleefd ik hoop nog veel meer van je te lezen lieverd en wat jammer dat skype niet mer werkt dikke kus en knuffel van ons allemaal

  • 13 Mei 2014 - 23:20

    Niki:

    Hee lief zo heb k je nog nooit zien vertelle haha mooi geschreven . Kus ly

  • 13 Mei 2014 - 23:56

    Francina:

    heee meis! Ik wens je veel plezier daarzo, ik ga ook mee lezen. :) xxxx.

  • 14 Mei 2014 - 12:24

    Patrick:

    Toch nog een verborgen talent, schrijver/verteller haha

  • 19 Mei 2014 - 00:03

    Stephanie:

    hee meissie! leuk verslag :) fijne maanden in het zonnige la france, weer een ervaring erbij xxxxxx steph

Tags: ruoms

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

veronique

4 maanden verblijven in het zonnige zuid-frankrijk! Heerlijk z'n opleiding waar je lekker 4 maanden in het buitenland mag zitten!

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 3205

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

4 maanden verblijven in het zonnige la France !

Landen bezocht: